Solex 32NV carburateur
Solex 32NV Carburateur
De Solex 32NV Carburateur heeft het moeilijk met de moderne benzine. Namelijk de kunststof drijver / vlotter in de carburateur wordt aangetast door de bio-ethanol toevoegingen in de benzine. De 32NV is toegepast op de latere Albin O411 motoren en op de Renault DTN Marine motoren.
Wat is het probleem?
De huidige benzine’s met name de E10 bevat Bio-ethanol dit is zeer agressief. De kunststof drijvers van de vlotterset in de carburateur worden hierdoor aangetast en zullen gaan opzwellen. Vooral als de motor warm is en ook zelfs merkbaar bij warm weer. Vaak begint het met kleine haperingen vooral bij langzaam varen bij sneller varen stroomt er meer koele benzine vanuit de tank in de vlotterkamer en zullen er geen problemen zijn. Als u de motor stopt zet en na enige tijd weer wilt starten is de carburateur door gewarmd en zijn de drijfelementen van de vlotter opgezwollen en deze zit dan klem in het vlotterhuis de motor slaat nog even aan en loopt slecht en slaat snel af. Na afkoeling zal de motor weer gewoon starten.De oplossing voor dit probleem is simpel want we hebben er een nieuwe vlotter-set voor ontwikkeld die euro-proof is. Vanzelfsprekend kunt u bij ons informeren via e-mail of bellen naar de mogelijkheden. De vlotters worden door ons gemonteerd. Montage vereist de juiste afstelling en veel carburateurs hebben meer defecten. Daarom worden in onze werkplaats de carburateurs gedemonteerd en gereinigd en dan geïnspecteerd. er volgt dan een prijsopgave voor montage en afstellen en eventuele reparaties.