De geschiedenis van Albin motoren gaat terug naar 1900. In dat jaar begint Albin Larsson in Kristinehamn (een stad aan het grootste meer in Zweden) een bedrijf dat zuigerpompen produceert. De eerste benzinemotor, die hij samen met zijn zoon Erik ontwerpt, komt in 1906 in productie. Nadien zouden er nog vele duizenden motoren volgen van verschillende typen en voor allerlei doeleinden. Ook voor schepen. Tot 1973, als aan de productie een einde komt. De modellen O-11 en O-21 worden nadien nog door Volvo Penta op de markt gebracht (als type C5 en C10), maar na een tijdje is ook dat voorbij. Kwam daarmee een einde aan een tijdperk? Ja en nee.
Nieuwe motoren worden er weliswaar niet meer gemaakt, maar toch is het merk nog springlevend. Dat is mede te danken aan Stefan Ström, de eigenaar van het bedrijf Fors Marin. Over de hele wereld tref je tot op de dag van vandaag nog Albin motoren aan in vele duizenden boten van de meest uiteenlopende typen. Fors Marin heeft zich ten doel gesteld deze motoren te laten door tuffen, zodat de eigenaren van deze boten op hun motortje kunnen blijven vertrouwen.
Resultaat 1–24 van de 1063 resultaten wordt getoond
plaat met binnen vertanding:
kies liever een complete set voor betere prijs
plaat met buiten vertanding:
kies liever een complete set voor betere prijs
Fiber afdichtring
Fiberring voor de de Albin motoren AL23, AD2/21, O21/O22/O41/O411.
Fiber ring
Fiber afdichtring