Solex 26VBN2 Carburateur
Solex 26VBN2
De Solex 26VBN2 carburateur is de Aluminium opvolger van de bronzen versies. Deze carburateur is gevoelig voor corrosie en natuurlijk is alu veel zwakker als brons. Dus is goed onderhoud, lees; schoonhouden, een must.
26VBN2 EURO-PROOF?
De Solex 26VBN2 carburateur is ontworpen voor ouderwetse benzine. Uit aardolie gemaakte benzine. Aan de huidige benzine met name de euro 95 worden tegenwoordig agressieve stoffen toegevoegd. De drijvertjes van de vlotterset in de carburateur worden door die stoffen aangetast en zullen gaan opzwellen. Vooral door de warmte van de motor. Vaak begint het met kleine haperingen vooral bij langzaam varen. Bij sneller varen stroomt er meer koele benzine vanuit de tank in de vlotterkamer en zullen er geen of minder problemen zijn. Als u de motor stopt zet en na enige tijd weer wilt starten is de carburateur door gewarmd en zijn de drijfelementen van de vlotter opgezwollen en deze zit dan klem in het vlotterhuis de motor slaat nog even aan en loopt slecht en slaat snel af. Na afkoeling zal de motor weer gewoon starten.
De oplossing voor dit probleem is simpel want we hebben er een nieuwe vlotter-set voor ontwikkeld die euro-proof is.
26VBN2 Onderdelen
Klik voor onderdelen 26VBN2 Carburateur
Belangrijk: Deze Solex 26VBN2 carburateur is niet dezelfde carburateur als op de Volvo Penta MB10a.
Ga voor MB10a en de Volvo Penta MB10A onderdelen naar MB10A.nl
Opmerkingen
Met de huidige euro benzine zien we toch vaak dat de carburateurs met de originele sproeiers slechte verbranding geeft. Het verdient aanbeveling om de sproeiers te laten aanpassen.
Nog een aanbeveling: Haal voor de winter (of alsnog) de carburateur van de motor en maak deze goed schoon met wasbenzine en conserveer met Bahrdal Superspray of WD40 en conseveer ook uw benzine met Forte Fuel Contditioner Deze producten en pakking setjes voor de- en montage vindt u in de webshop bij carburateur onderdelen en onder de rubriek service onder het type van uw Albin motor